måndag 2 juni 2014

Lyckas inte hitta min blog - Vad har hänt?

Har inte skrivit något på länge i min blog, men idag när jag försökte öppna den så gick den inte att hitta, utan jag fick gå till något som heter cashad kopia av blogen och då var det ett inlägg från 24 maj som var det senaste. Kändes lite skakigt, för vad jag vet så har jag inte ändrat något i min blog sedan dess.

I vilket fall som helst så hade jag öppet i min syatelje den 31 maj och det var en mycket trevlig dag med många besökare. Två personer kom från Stockholmstrakten och en från Västerås och sedan var det flera från Uppsala. Tack till Er alla.

Nu hoppas jag ju att det skall gå att hitta min blog igen under min blogadress: christlmodeller.blogspot.com.

Under söndagen behövde jag trösta mig lite med sömnad, efter ett besök på kyrkogården i Norberg för att sätta lite blommor på mina föräldras grav. Det var ingen rolig syn, gravplatsen såg helt vanvårdad - ovårdad - icke vårdad alls - ut. Jag hade för mig att jag skrivit på ett dokument där jag övertagit gravplatsen på 25 år, efter min mammas bortgång och att jag hade kryssat i att jag ville ha helårsvård av gravplatsen. Efter ett telefonsamtal till kyrkogårdsförvaltningen i Norberg, så hävdade de att gravvården gått ut 31 december 2013. I vilket fall som helst så vet jag i alla fall att min mor betalat för helårsvård 2013 strax innan hon gick bort. Jag har nu försökt rätta till det här så att gravplatsen kan vårdas helårsvis så länge som jag bestämmer mig för detta och att jag själv måste avvoka helårsvården när jag bestämt mig för det. Hoppas nu att gravplatsen inte ser ut som i söndags när jag kommer dit nästa gång.

I vilket fall som helst så lyckades jag sy lite under söndagen och här kommer lite bilder på vad jag åstadkommit.

Nästa öppettid i min syatelje är den 28 juni 2014, mellan kl. 10.00 - 14.00.

Välkomna då!

Tack till Tina Persson som tipsat om att man kan använda limpenna för att limma fast blixtlåset innan det sys in i en necessär. Det fungerade utmärkt.


2 kommentarer:

  1. Skönt att du hittat din blogg så du kan lägga in dina fina necessärer. Det var ju några år sedan vi sågs, jag var ju med i Runtäcket innan jag flyttade till Skåne för 3 år sedan, därför är det extra roligt att se dina nya necessärer här på bloggen och på FB! Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Hej Catarina, Tackför att du kommenterat mina bilder. Roligt att höra från dig. Hoppas allt är bra med dig. Det här är ju det roligaste jag vet att sy små necessärer. Det spelar ingen roll att jag sytt flera hundra, varje gång jag får hem nya tyger så är det lika roligt igen.
    Kram, Christl

    SvaraRadera