söndag 15 juni 2014

Naturen är för finurlig!

Den 13 juni 2014 köpte jag för första gången jordgubbar från Ulva kvarn utanför Uppsala. En av jordgubbarna var för söt, den hade formen av två hjärtan bredvid varandra. Det är väl kärlek så säg.



En rolig jordgubbe!











Sedan fick jag hem lite nya tyger från Japan och England och Danmark. Tyvärr fick jag inte mer än 3 av sju beställda tyger från Japan, men de som kom hem var i en helt underbar tygkvalitet.

 
















Sedan kom det även hem halvlinnetyger i naturfärgat och svart. De var också helt underbara att sy med. Ett av tygerna, det prickiga kom från Danmark. Här kommer en bild på tygerna och på vad jag lyckats sy av dem.



Necessär där jag använt det naturfärgade halvlinnetyget samt ett tyg som jag köpt från Kristina på Quiltbiten, Uppsala. Tyget i nedre delen av necessären är designat av två unga designers från England. Påminner mycket om de mönster som Stig Lindberg hade i porslin från Gustavsberg från 1950 - 60 talet.
 
 Liten necessär sydd med tyget från Danmark. Ett tyg i lite modernare design. Tyg som jag egentligen inte brukar köpa in, men som jag tyckte var lite häftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar