fredag 20 juni 2014

Midsommarstädning och tvätt!

Just nu gör jag ingenting, väntar på att tvättmaskinerna i tvättstugan skall bli klara. Skall även städa, även om det inte är det roligtaste jag vet. Sedan tänker jag baka en rulltårtebotten och försöka förvandla den till en midsommartårta med jordgubbar. Det hör ju midsommarfirandet till. I tisdags fick jag en räkning från en av mina tygleverantörer och hade hoppats att speditionsfirman skulle komma med information till mig under gårdagen om att tygerna hade kommit för avhämtning. Tyvärr fick jag inget sådant meddelande. Men 12 nya tygrullar av Robert Kaufman "Quilters Linen", varav 9 helt nya färger, som jag inte haft tidigare, är på väg hem, så jag hoppas att de kommer innan fredagen nästa vecka, eftersom jag skall ha öppet i min syatelje den 28 juni mellan kl. 10.00 - 14.00. Då vore det roligt med lite nyheter på tygfronten.
Hjärtligt välkomna den 28 juni 2014.
Önskar Er alla en riktigt skön och avkopplande midsommarhelg!
Hjärtliga hälsningar
Christl Richter-Frohm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar