tisdag 12 augusti 2014

Nya tyger på väg in!

Nu börjar äntligen lite nya tyger komma hem, inför det kommande evenemanget "Quiltköping" i Lidköping den 5 - 7 September 2014. Idag har jag fått hem fyra nya tyger från Robert Kaufman Fabrics. I morgon skall det tydligen komma en hel del jultyger, så då får jag gå ner i ateljen och jobba, på kvällen, efter mitt ordinarie jobb. Här nedan kommer en bild på de nya tygerna och även en bild på ytterligare en liten väska/necessär som jag  lyckats färdigställa idag.

Tyget på väskan är ett japanskt tyg, med bilder av den s.k. Happy Cat. Jag önskar verkligen att jag skulle haft möjlighet att köpa in detta tyg, men jag har inte hittat det någon stans. Själv köpte jag en bit på en halv meter när jag var i Birmingham, i samband med Festival of Quilts 2014-08-07--10.

Bild på fyra nya tyger som kommit hem idag. Fick även hem två sorters Thermolam med klister på en sida. En lite tjockare och en lite tunnare. Användbart till mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar