fredag 25 september 2015

Nu har jag varit snål igen!

Som jag skrivit tidigare, har en viss snålhet ansatt mig. När jag sydde "Happiness" quilten, fick jag en massa små trianglar över när jag skurit rent runt de flygande gässen som pryder kanten på täcket. De här små trianglarna kan man ju göra något med, och det blev en liten quilt, cirka 30 x 30 cm av dem.
Så kasta inte småbitarna som ni får över, det går faktiskt att använda. Den här lilla quilten kan användas som en mugmatta eller en bordstablett eller bara sättas upp på väggen för att beskåda och bli glad av. Nu skall jag gå ner till syateljén för att städa färdigt. Det kommer två damer från Linköping kl. 09.30 så då måste ateljén se presentabel ut. Har sedan öppet mellan kl. 10.00 - 14.00 idag. Välkomna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar