torsdag 25 augusti 2016

Öppet i Syateljén den 27 augusti 2016

Nu på lördag, den 27 augusti, planerar jag att ha öppet i syateljén som vanligt mellan kl. 10.00 - 14.00.

Idag har jag ägnat hela dagen åt sömnad. Har provsytt min vän, Kristinas

 


 

(Quiltbiten) nya mönster på en plånbok med istickslås. Plånboken är oerhört genomtänkt och mönstret är så genomarbetat, så det var inga större svårigheter att sy den, även om det är många moment innan man får ihop plånboken. För mig, som har oerhört svårt att följa en beskrivning, var det absolut inga problem och jag är väldigt stolt att jag fick ihop den så bra. Plånboken innehåller 1 blixtlåsficka, 9 små fickor för olika kredit- och andra bra att ha kort samt fack för sedlar. Den är så pass stor i formatet så att även mobiltelefonen får plats utan problem. Det här är ett mönster som Kristina kommer att lansera i samband med Quiltköping  som kommer att hållas den 2 till 4 september i Lidköping. Quiltköping arrangeras i år för 10:e gången, så det blir lite extra festligt. Jag hoppas att NI har möjlighet att deltaga, för det är ett väldigt trevligt arrangemang.

Dessutom kom det hem ytterligare lite tyger idag, som jag hoppas att jag hinner göra någonting av innan det bär iväg till Lidköping nästa torsdag morgon den 1 september. Här kommer bilder på  plånboken och på de nya tygerna som kom hem idag.

For my foreign followers:

Today I have been sewing all day long. I have tried to sew a new wallet, designed by my friend, Kristina, who is a very skilld designer and pattern maker. I managed to follow the pattern, and it was very instructive and easy to follow and to sew this wallet, though the pattern contains many steps Before the wallet is finised. There is one pocket with a zipper closure, 9 small pockets for creditcards and also pockets for bills. The wallet is really well thought through. There is even space enough to keep your cell phone there without any problem. this pattern I can really recommend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar