måndag 8 maj 2017

Några nya små väskor!

Under förra veckan kom det hem lite nya tyger. Det här är vad jag lyckats sy av dem under helgen som varit. Nu skall jag gå ner till syateljén och fortsätta sy lite fler väskor, och sedan skall jag även börja planera för den kommande syhelgen på Älvkarleö Herrgård den 19 -21 maj 2017. Det blir vår årliga syhelg och nu firar gruppen snart 20-årsjubileum. Det är fantastiskt att ha så många syvänner som förstår hur viktigt sömnaden är för ens välbefinnande. Det är helt underbart att veta att min bästa vän, symaskinen, alltid finns där för nya projekt som väntar på att färdigställas. Ha en underbar dag. Här i Uppsala skiner solen, fast det idag den 9 maj 2017 var köldgrader när jag vaknade. Här finns ingen snö, men det är ruskigt kallt för att vara 9 maj. Längtar efter en ihållande vårvärme. Önskar alla mina vänner en underbara dag.

For my foreign followers:
During the past weekend I have managed to make some new purses, from fabrics arriving last week. There are still more fabrics to make something of, and I will now go down to my studio and make some more purses to show. The sewing machine is my best friend, and is always there for me when new idéas come to my head. I wish all my other friends a fantastic day today, though the weather is sunny, but the temperature is below zero, and it is soon the middle of May. I really long for the spring weather to arrive. It has been cold outside too long now. Below you will find the pictures of the small purses I have made.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar