torsdag 11 maj 2017

Tygleveranserna duggar tätt nu i Maj månad!

Igår, den 11 maj 2017, kom det ytterligare en tygleverans från Robert Kaufman Fabrics. Nu finns det bara två restnoterade tyger på den ordern som jag gjorde under december månad 2016. Idag skall jag försöka sy upp några nya små väskor med de tyger som nu kommit hem från Robert Kaufman Fabrics, men eftersom det tar cirka tre timmar att sy en liten väska, så lär jag ju inte hinna sy upp mer än högst tre stycken idag och då får jag skynda mig på. Men helgen stundar ju också, och på lördag är det cykeltävlingar som körs runt hela Uppsala, och då är min käre man lite engagerad i de här tävlingarna, vilket gör att jag med gott samvete kan ägna mig åt sömnad hela lördagen. Här kommer bilder på de tyger som kom hem igår. När jag lyckats sy upp något av tygerna så lägger jag ut bilder på de väskor jag sytt upp. Önskar alla mina vänner en underbar dag idag. I Uppsala är det blå himmel och strålande sol och temperaturen var i alla fall över nollgradersstrecket.

For my foreign followers:
Yesterday, May 11, 2017, I received another delivery of Robert Kaufman fabrics. Now there are only two fabrics left to be delivered, from all of the fabrics I ordered in December 2016. Hopefully they will also arrive. Today, I will go down to my studio and try to make some new purses with the fabrics I have received. The problem is that I have received quite a lot of fabrics, and to make a new little purse takes approximately 3 hours, so today, if I am lucky, I will be able to sew at least three purses. I will publish the pictures of the purses when I am done with them. Today, the morning has startes with a blue sky and the sun is shining and the temperature was above zero this morning, which can, if we are lucky, predict a somewhat warmer day today. I wish all my friends a wonderful day.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar