torsdag 7 mars 2019

Lite sömnad och öppet i syateljén den 9 mars 2019

Den här veckan som snart är till ända, har jag lyckats sy lite. Jag fick ju hem en del nya tyger i slutet av förra veckan, och lite måste man ju sy  upp av nyheterna som kommit hem. Sedan har jag för första gången försökt mig på att sy en necessär med korktygerna, som jag fick hem i slutet av december och sedan kom det en extra leverans den 15 februari 2019. Det här innebär att jag har ganska mycket korktyg i min lilla syateljé, och för att kunna sälja tygerna, så måste jag ju ha lite uppsytt av dem. Sedan har jag sytt en liten "kattväska" som jag lovat skänka till den ideella föreningen "Änglakatten". Den föreningen gör så mycket gott och hjälper så många hemlösa katter till ett bättre liv, så jag hoppas att de kan få några kronor för kattväskan, om de beslutar sig för att sälja den.

Jag kommer även att ha öppet i min syateljé den 9 mars 2019, mellan kl. 10.00 - 14.00.

Sedan vill jag påminna om att jag har öppet den 23 mars 2019, mellan kl. 10.00 - 14.00. Då kommer min vän, Torun Labedzki och demonstrerar Deb Tucker Linjaler. Torun är en auktoriserad återförsäljare och lärare för Deb Tuckers linjaler i Sverige. Det skall bli så roligt att Torun vill komma och demonstrera Deb Tuckers linjaler hos mig. Jag tänker även, i samband med det här lilla arrangemanget, bjuda på lite "bubbel" och tilltugg. (OBS! Bubbelvattnet kommer att vara alkoholfritt, så att de av mina kunder som kommer till det här mötet, kan åka hem och sätta sig att sy.

Välkomna både den 9 mars och den 23 mars.

For my foreign followers:
During the Days of this week, I have been working in my studio. Since I received a delivery of fabrics on Friday, March 1, 2019, I had to try to make something of one of these fabrics. I have also managed to make my first small purse with some of the Cork Fabrics, I ordered in Houston during Quilt Market, in November 2018, and receiving the first delivery at the end of December 2018. I have also made a small purse from a fabric with cat faces. This Little bag is going to be sent to an organisation taking care of stray cats and helping these cats to get veterinary help and a better Life. This organization, called "Änglakatten" (or: Cat Angles) is doing a lot of work helping these stray cats. I hope they will be able to sell this Little purse to some cat loving person, so that they can raise some Money to help more stray cats. They are doing a fantastic job.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar