onsdag 13 mars 2019

Väntar på tygleverans från Island Batik Fabrics

Jag väntar på att få hem en tygleverans från Island Batik Fabrics. Serien heter Twilight Chic och är Deb Tuckers serie som lanserades under Quilt Market i Houston 2018. Jag har beställt hem hela serien och den kommer att levereras i slutet av Mars månad 2019 (hoppas jag, för man vet aldrig hur posten hanterar paketen). Här är bilder, som jag laddat ner från Island Batiks hemsida.

Det skall bli så roligt att få hem de vackra batiktygerna och att börja sy något med dem och använda Deb Tuckers linjaler och mönster till de här tygerna.


De här tygpaketen innehåller 42 st 10 x 10 inch tygbitar. Finns till försäljning redan idag.

De här tygremsorna är 2,5 inch breda och cirka 44 inch långa. Totalt är det 42 remsor. Även de här tygpaketen finns till försäljning i min syateljé redan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar