lördag 6 april 2019

Lite sömnad under veckan som varit!

Idag, den 6 april 2019, hade jag öppet i min syateljé. Det kom en dam som hade varit på mitt öppna hus den 23 mars 2019, när Torun Labedzki var här och demonstrerade Deb Tuckers fantastiska quiltlinjaler. Det var så roligt att damen som kom idag, kände att hon behövde ytterligare några av Deb Tuckers linjaler. Hon köpte en Wing Clipper och en Tucker Trimmer. Sedan tidigare hade hon köpt en linjal när Torun var här och demonstrerade, så nu har hon de tre linjalerna som man har väldigt stor använding för, V-block linjalen, Wing Clipper och Tucker Trimmer.

Sedan har jag under veckan som varit även hunnit sy lite. Jag har i två av de små väskorna använt mig av korktyg. Jag lägger upp bilder på detta här nedan.

I morgon, den 7 april 2019, skall jag till en grupp damer, som är medlemmar i sygruppen "Flink i Handen" och det är 17 damer som kommer för att de vill lära sig att sy en necessär efter mitt mönster: "Christls Stora Necessär". Det skall bli så roligt, men lite nervös är jag inför morgondagen. Att lyckas få 17 damer att sy klart necessären efter mönstret Christls Stora Necessär, kan bli en utmaning. Men jag har förberett så långt jag kunnat, så jag hoppas att det skall bli bra.

For my foreign followers:

During the past week I have managed to make some new small purses. Tomorrow I will go to Handen, a Town South of Stockholm, where I will have 17 ladies on a course in making a small bag from my pattern: Christl's Stora Necessär. This will be a challenge, since it is quite a tough job to make 17 ladies finish a complete purse from this pattern. But I am Confident, all of these ladies have been sewing for quite a while.

Below you will also find some Pictures of what I managed to make, during the past week. In two of the small purses I have used Cork fabric.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar