måndag 18 november 2019

Öppet i syateljén den 30 november och 14 december 2019

Nu är det ett tag sedan jag skrivit något på min blog. Har inte heller varit så aktiv när det gäller sömnaden den senaste tiden. Musten går liksom ur en efter de två intensiva helgerna som varit i oktober, dels Rikstäckets årsmöte och dels Sy- och hantverksfestivalen i Älvsjö. Men nu skall jag försöka ta tag i sömnaden igen och till nästa helg skall jag deltaga i en inspirationsresa till Rhinetex, Deventer, Nederländerna. Ser fram mot den här lilla resan på två dagar för att titta på många fina tygkollektioner och övrigt material som vi quiltare kan behöva för att skapa våra kommande lapptäcken med.

Jag kommer att ha öppet i min syatelje den 30  november 2019 mellan kl. 10.00 - 14.00. Efter syfestivalen så  kom det hem en del fina tyger från just företaget Rhinetex. Väntar även på tygleverans från en annan av mina tygleverantörer, men dessa tyger kommer nog inte förrän efter nyår.

Sedan planerar jag att ha öppet i min syatelje den 14 december 2019, då jag har bjudit in Torun Labedski, som kommer att demonstrera Deb Tucker Studio 180 Design linjaler. De här linjalerna har blivit mina favoriter när jag skall konstruera något nytt lapptäcke eller mindre alster. Det är så roligt att använda dem och det blir ett så fantastiskt fint resultat när man syr quiltblocken efter att ha skurit till de olika delarna med de här linjalerna och sedan när delarna är ihopsydda, så renskär man varje del och  på så sätt får man väldigt exakta och jämna delar som sedan kan sys ihop till fina quiltblock. Jag kommer även den här gången att bjuda på lite förtäring. Hoppas på att det är många som är intresserade av att komma och se Toruns demonstration.


1 kommentar:

  1. är det något man behöver anmäla att man kommer eller är det bara att komma? Tänker på linjalerna.

    SvaraRadera