måndag 27 januari 2020

Förberedelser inför sy- och hantverksfestivalen den 14 - 16 februari 2020

Nu måste jag skärpa till mig för nu de kommande 15 dagarna måste jag hinna sy upp en del nya "täcken" och "dukar" och eventuellt några nya små väskor till den kommande sy- och hantverksfestivalen.

Igår, lyckades jag sy klart en bordslöpare, där jag använt mig av Deb Tucker Studio 180 Design mönster och linjal, Tucker Trimmer I, för att sy den här löparen. Mönstret heter: "Bread and Butter Table Runner". Bordslöparen är sydd av några nya Moda-tyger som jag fick hem före jul 2019.

For my foreign followers:

Now I have to work day and "night" to prepare for the upcoming Sewing and Crafts Fair, at the Stockholm International Fair, Älvsjö, during February 14 - 16, 2020.

Yesterday I managed to finish one new table runner, made with a pattern and a quilt ruler designed by Deb Tucker. The pattern is called "Bread and Butter Table Runner" and the ruler I used was the Tucker Trimmer I, to make this table runner. I have made the table runner with some new Moda Fabrics I received at the end of December 2019.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar