onsdag 26 februari 2020

Öppet i syateljén den 29 februari 2020

Nu är det ett tag sedan jag lagt upp några nya bilder på vad jag sytt och vilka tyger som kommit hem. Först vill jag informera om att jag har öppet i min syateljé den 29 februari 2020 mellan kl. 10.00 - 14.00. Efter sy- och hantverksfestivalen på Älvsjömässan den 14 - 16 februari, så har jag veckan efter inte lyckats städa i syateljén, eftersom jag som vanligt i samband med sy- och hantverksfestivalen blivit förkyld och haft feber, så veckan efter sy- och hantverksfestivalen har jag tagit det ganska lugnt, eftersom jag helt enkelt inte orkat engagera mig allt för mycket i det uppröjningsarbete som alltid blir när man varit iväg på en mässa. När man sent på söndagkvällen efter mässans slut kommer hem, så bara kastar man in allt som man har kvar efter mässförsäljningen och då blir det en förfärlig röra i syateljén. Den här veckan som började måndagen den 24 februari, så har jag faktiskt varit i syateljén och städat samt tagit hand om en tygleverans på 60 kg tyg, som kom under måndagen. Jag har även lyckats sy två nya necessärer. Den ena av necessärerna är sydd av nyhemkomna tyger från Northcott Fabrics, och den andra necessären är sydd av ett japanskt tyg med "Shiba Inu" hundar. Det tyget har jag idag försökt beställa hem igen. Jag håller tummarna för att det kommer att gå att få hem det. Tyvärr missade jag att beställa av det här tyget förra sommaren, så hoppas att jag lyckas få hem tyget. Sedan lägger jag även upp bilder på lite nya tyger som också kom hem i måndags.

For my foreign followers:

Since the Sewing and Crafts Fair at the Stockholm International Fair, Älvsjö, during February 14 - 16, I have not managed to organize my studio during the week after the fair, since I, as usual, caught a terrible cold and have been resting in bed with fever. But this week, starting with February 24, 2020, I have cleand out my studio and have also received a delivery of 60 kg of fabric, approximately 29 bolts. I have also managed to sew two new small purses, the first one with new arrivals from Northcott Fabrics and the second one, with a Japanese fabric with "Shiba Inu" dogs. I have today tried to reorder this fabric, and keeping my fingers crossed that I will be able to receive the "Shiba Inu" dog fabrics again. I also received four lovley Japanese fabrics, two fabrics with "cats", one fabric with horses, and seven lovely batik fabrics with gold- and silver stains all over them and in lovely colours.

 

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar