söndag 8 mars 2020

Lite sömnad under veckan som varit.

Under veckan som varit har jag inte sytt så mycket, men jag ha ändå sytt ett par necessärer. Jag har även testat ett nytt mellanlägg, som jag tagit hem till min syateljé. Mellanlägget heter Craft Tex Heavy Weight Double Sided Fuisable. Jag har tagit hem det här mellanlägget för att jämföra hur det beter sig i förhållande till det mellanlägg som jag tidigare haft, nämligen Peltex. Kan bara konstatera att CraftTex är något styvare än Peltex, men annars så fungerar det i princip på samma sätt som Peltex när man syr i det. De necessärer som jag sytt med CraftTex är något fastare än de som jag sytt med Peltex. Det är ingen skillnad i pris på de här två produkterna. Tyvärr är de nästan lika dyra som de tyger som jag har hemma i min syateljé.
Lägger in bilder på det som jag sytt sedan den 26 februari 2020.

For my foreign followers:
During the last week, I have tested a new stabilizer, CraftTex Heavy Weight Double Sided Fuisible. I wanted to test this stabilizer in the small bags that I am making, to compare the results to the stabilizer I have used earlier, Peltex - Pellon. I noticed that the CraftTex stabilizer is somewhat more stiff than Peltex, but otherwise there is no difference in how to handle the material in comparison with Peltex. Both of them give a firm and stable result in the purses I have been making.
I have included pictures of the purses I have made since February 26, 2020.

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar