söndag 4 juni 2023

Lite Sommarrensning bland mitt tygförråd

 Under juni månad 2023 kommer jag att ha lite sommarrensning bland mitt tygförråd. Har alldeles för mycket tyger i lager och kommer att ha utförsäljning av alla jultyger till priset 120 kr  per meter. Dessutom kommer jag att sälja bort en hel del 33 x 110 cm bitar till 40 kr styck (ordinarie pris har tidigare varit 60, 65, 70, 75 kr per bit). Behöver även där få lite ordning på alla tillklippta bitar. Har öppet på lördagarna den 17 juni och den 1 juli mellan kl. 10.00 - 14.00.

Lördagen den 10 juni är jag på utflykt under dagen. Vill man besöka min lilla systuga på andra tider än lördagar så är det bara att höra av sig så kan vi komma överens om tid.

Enligt en uppgift som jag fått från mina syvänner i Lidköping så är den 17 juni en s.k. World Quilt Day, och i Lidköping  kommer man att ha visning av lapptäcken på "Gamla Stadens Torg" den dagen. 

Jag tänkte även här i Uppsala försöka ordna något där man, om vädret tillåter, kan komma och sitta ute på vår lilla uteplats  (Höganäsgatan 1 A, Uppsala) och ta med sig något handsömnadsprojekt att arbeta med. Jag kommer även att bjuda på lite saft och kakor. Det kan bli en trevlig dag i glada syvänners lag. Få se hur många av mina syvänner som vill komma och ha en trevlig sydag.

Helgen den 27 och 28 maj var jag på en fantastisk väsksömnadskurs arrangerad av June Feldman Hauser på Quiltstugan i Heby. Kursledare var Helena Blomstrand, Lazy Cat Quilt, och de 9 kursdeltagare som samlats hos Quiltstugan skulle lära sig att sy Helenas väska: Chic. Jag var jättenervös inför den här kurshelgen, eftersom jag har haft lite svårt när det gäller att följa skrivna instruktioner. Kursen förlöpte fantastiskt fint och det skrivna mönstret som Helena gjort var väldigt välskrivet och mönsterdelarna passade fantastiskt väl, så att sy den här väskan och följa instruktionerna i mönstret var inte alls så svårt som jag föreställt mig. Lägger upp en bild på den väska som jag lyckades färdigställa under kurshelgen. Jag är oerhört glad och tacksam över att jag deltog i den här kursen och kan varmt rekommendera den till alla som vill lära sig att sy den här väskan, att gå den här kursen för Helena Blomstrand.

Jag hoppas få se några av mina syvänner den 17 juni och vill passa på att önska er alla en riktigt skön och avkopplande sommarledighet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar