söndag 11 juni 2023

World Quilt Day den 17 juni 2023 med Quilt in Public.

 Den 17 juni 2023 är det "World Quilt Day" ett event som jag fått information om av en vän i Lidköping. Där kommer det att anordnas en "demonstration" av färdigsydda lapptäcken. 

Jag tänker anordna ett litet event: Quilt in Public Day i vår lilla uteplats utan för huset där jag bor, Höganäsgatan 1 A, Uppsala. Jag tänker ha öppet i min lilla syateljé mellan kl. 10.00 - 14.00 och under tiden 12.00 - 14.00 kommer jag att servera lite "saft och kakor" på uteplatsen och jag hoppas att mina quiltvänner vill komma dit och fika lite samt ta med sig något handsömnadsprojekt att sy på, och även lite projekt för "Visa och Berätta". Jag hoppas som sagt på fint väder och värme. 

Hjärtligt välkomna!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar