torsdag 12 oktober 2023

Fredagen den 13 oktober 2023

 För många sägs fredagen den 13 innebära otursdag och då gäller det att passa sig. Jag vet inte om jag tror på det, för det kan väl också betyda turdag. För mig betyder just den här dagen den 13 oktober 2023 att jag går i väntans tider igen. Har precis fått meddelande om att det skall komma hem tre tygrullar idag. Det är ju alltid lika roligt att få hem lite nytt i tyghyllan, samtidigt som det nu är fullt i min lilla syateljé och jag inte har någon plats för dem. Det gäller att genast hinna sy upp något av de här tygerna, så att jag kan visa vad man kan göra av dem. Tygerna som kommer hem är ett från Timeless Treasures Fabrics och två William Morris tyger.

Den lilla necessären som jag visade bild på i mitt förra inlägg, är såld. Jag fick även beställning på ytterligare en necessär med som skall sys med "Rosa Bandet Tyget". Så den necessären håller jag på att sy, och om jag anstränger mig idag, så kanske den blir färdig. Det innebär att jag kommer att kunna skänka 790 kr till Bröstcancerfonden.

I morgon, lördag den 14 oktober, har jag som meddelats tidigare öppet i min syateljé. Välkomna!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar