torsdag 20 augusti 2015

Höstens första tygleverans, och info om att jag har öppet den 29 augusti kl. 10.00-14.00.!

Igår kom det hem lite nya tyger inför hösten. Vet ej var sex lediga veckor tagit vägen, men nu är det dags att börja aktivera sig igen inför höstens arbete och inför de kommande två evenemangen som jag skall deltaga i under hösten. Dels Rikstäckets årsmöte i början av oktober och därefter Syfestivalen, Stockholm, i slutet av oktober. Nu måste jag se till att sy upp lite nya väskor, necessärer och små börsar av de nya tygerna som just kommit hem.

Sedan har jag som planerat öppet i min syateljé den 29 augusti kl. 10.00 - 14.00.

Här nedan kommer bilder på tygerna, bilder på vad jag sytt av dem återkommer jag till lite senare..

For my foreign followers:

Yesterday I received the first delivery of fabrics for the two upcoming events that I am planning on particpating in. Now I need to organize myself and try to sew some new bags and small purses of these new fabrics. The picutres of the bags and purses will be posted later, but below you will find picutures of the fabrics.

Hoffman Fabrics
Hoffman Fabrics


Hoffman Fabrics
Quilt Gate Japanese Fabrics


                               Kanvas Fabrics

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    jag kommer på besök med Blockmakarna på söndg. En fråga, tar du kort eller behöver jag ha kontanter med?
    /Anne-Marlen

    SvaraRadera