fredag 14 augusti 2015

Retur från minisemester (2 dagar)!

Vi har varit på en liten minisemester, min käre man och jag. Vi besökte vänner i Värmland, Sunne, och därefter åkte vi till Gällstad. Hade av vänner till min man fått höra att där fanns det så fantastiska outlet-butiker, och visst fanns det en del. Men både jag och min man, är väl lite galna, för vi hittade inte någonting som vi kände att vi absolut måste köpa. Visst är det konstigt? På vägen hem ville jag besöka Tyger och Ting i Burseryd, men min man tyckte inte att man kunde komma oanmäld dit, så då beslöt vi att försöka ta oss hemåt. Lyckades i alla fall övertala honom om, att om vi ändå varit i Värmland tidigare, så ville jag se Lapp-Elisas Quiltbutik i Lennartsfors, på vägen hem. Som vanligt tog det mycket längre tid att åka från Gällstad till Lennartsfors än jag kunde föreställa mig, men vi kom fram 20 minuter innan Lapp-Elisas Quiltbutik skulle stänga. Det var fantastiskt att se hennes butik och verksamheten som hon byggt upp där. Jag unnade mig också en bok, av författaren "Anna Graham", som skapat ett företag som heter "Noodlehead". Hon har även en blog, som jag brukar följa, som heter "Noodlehead". Jag tycker mycket om hennes kreationer, och de är ganska modern design på det hon gör. Kan varmt rekommenderas att titta in på hennes blog lite då och då.

Innan vi åkte på minisemesteren, lyckades jag sy ytterligare en liten börs av det nya mönstrete jag ritat. Få se om jag får ihop någon vettig text på hur den skall sys. Här kommer bilden.

Sedan kommer det en leverans av nya tyger på måndag, så då kommer jag att ha fullt upp hela dagen med att ta hand om tygerna.

Vi hörs igen, nästa vecka.

For my foreign followers:

My husband and I took a small "mini-vacation", and took a trip to friends in the County of Värmland. It is a very Beautiful part of Sweden. On our way back to Uppsala I asked my husband to drive me to one of the Quilt stores in Sweden, Lapp-Elisa Quilt in Lennartsfors. She has created a fantastic quilt shop and is able to arrange for 10 to 15 people to come to her for different Quilting holidays. But to be able to participate in one of those, you need to be very organized in advance. For the year 2016 she is allready fully booked.

Before our little mini-vacation I managed to sew a new purse of the small pattern I am thinking of putting into words, but I am not sure if I will manage. Anyway, a litte pucture of the new purse in Another colour arrangement.

2 kommentarer:

  1. Trevlig utflykt du varit på. Lappe-Lisa står på min önskelista också.
    Tycker din senaste väska är fin och hoppas du kan göra ett mönster.
    Själv ser jag fram emot ett besök i din atelje, jag kommer med Blockmakarna söndagen den 30e.
    Vi ses.

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen. Vi ses den 30 augusti!

    SvaraRadera