torsdag 22 mars 2018

Bakning i förhållande till sömnad!

Ett av mina andra intressen är att baka småkakor. De blir kanske inte så små, men de brukar bli goda. Idag har det blivit, skurna chokladbröd, makalösa, och rullrån. Nu är det bara städningen av köket kvar, och därefter städning av badrum och toaletter. Sedan skall jag ta mig en promenad i det vackra vårvädret. Önskar alla mina vänner och följare en fantastisk dag idag. Gå ut och ta en promenad i det vackra vårvädret och se den underbara blå himlen och att solen lyser. Vi behöver allt ljus vi kan få, nu när vintern varit så lång. Efter en längre promenad kommer jag att gå ner till syateljen och sy en lite större väska. Måste ju få ihop en som är lagom stor att ta med när jag skall åka till Houston i november.

For my foreign friends:

One of my other interests, is baking. Today I made three different kind of cookies. Chokolate bread, cookies with raisins (called Incomparable), and thin wafer rolls. Now I only have to make some more houshold chores, cleaning the kitchen, and the bathroom and toilet. Then I will go out into the fantastic spring weather. We have blue skies and sunshine today, and reasonably cold (above zero). I wish all  my friends and followers a fantastic day today. After a long walk, I will go down to my studio and start sewing a new bag, which I hope will turn out to be large enough to take on the airplane, when I am going to Houston in November.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar