onsdag 28 mars 2018

Kurshelg på Högdalens gård, Vendelsö, arrangerad av Maria Bussler

Under lördagen och söndagen den 24 och 25 april 2018 var jag på en fantastisk kurshelg på Högdalens gård, Vendelsö. Maria Bussler som arrangerade kursen hade bjudit in Maria Wallin (Pink Pony Design) som höll väskkurs för ett gäng glada damer. På lördagen sydde vi en "Denver Double Zipper Bag", och på söndagen sydde vi "Bring the Basics Bag". Tyvärr fick jag inte ihop min "Denver Double Zipper Bag" på ett korrekt sätt, så jag fick sprätta upp den, och har ännu inte tagit mig för att sy klart den. För färdig vill jag ju att den skall bli. På söndagen fick jag färdigt min "Bring the Basics Bag" och den blev jättefin (om jag får säga det själv). Maria Wallin var en mycket tålmodig lärare och förmedlade mycket kunskap om olika sömnadstekniker och även mycket kunskap om hantering av olika symaskinsmodeller. Det är absolut inte Maria Wallins fel att jag inte fick ihop min Denver Double Zipper Bag, utan helt och hållet min egen förskyllan. Min maskin ville inte riktigt sy ordentliga stygn över de tjockaste partierna i väskan. Nu skall jag gå ner till syateljén och sy klart väskan, för blir den färdig så blir den också jättefin.

Förra veckan sydde jag även en del sängkläder till sonen. Han berättade att han behövde fylla på sitt förråd av sängkläder, eftersom de han hade började bli slitna. Tack vare att jag hade en bekant hos mig veckan innan, Annika Bäckström, som hjälpte mig att gå igenom mitt tygförråd, så hittade jag lakansväv, som jag hade påbörjat att sy två underlakan av, och sedan hittade jag lite mer lakansväv så att jag kunde sy örngott. Storleken på örngotten skulle vara 50 x 90 cm, och det är ju inte ett så vanligt mått på innerkuddar.

Här nedan kommer bilder på min "Bring the Basics Bag" och örngottet till sonen.

For my foreign followers:
The weekend April 24 and 25, 2018, I participated in a course held by Maria Bussler and invited teacher Maria Wallin, (Pink Pony Design). I managed to finish one of the bags, the "Bring the Basics Bag", which is shown to the left below. Maria Wallin was a very inspiring teacher, and her knowledge in sewing and machine handling was fantastic. She shared a lot of her knowledge with all the participants during the course.
I also sewed some bed linen, for my son. He is the King in the family, and what would be better that making an embroidery of a Royal Crown. This Crown is apparently an image of the Royal Dutch Crown.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar