tisdag 20 mars 2018

Ny väska!

Idag har jag roat mig hela dagen. Har sytt sedan kl. 09.00 och kl. 19.15 blev väskan helt färdig. Började sy överdelen igår, så idag har jag sytt alla dekorsömmar och övriga detaljer, som foder, väskhandtag, och även sytt ihop överdelen till en färdig väska. Det tar lite tid att sy mina väskor, och dekorsömmarna är bland de moment som tar längst tid. Men jag tycker att dekorsömmarna förhöjer väskans utseende, och jag använder mig av många av de sömmar som finns i Husqvarnas symaskiner. Jag har ju några stycken att sy med. Min äldsta maskin är en Husqvarna Desinger SE, som är en maskin som även syr broderier. Sedan har jag en Husqvarna Saphire 960, och en Husqvarna Saphire 965, samt nu den senast införskaffade, en Husqvarna Epic 980 Q. Samtliga de här maskinerna har varit helt underbara att sy på, och jag kan ju roa mig kungligt med den här arsenalen. Men jag har ändå bestämt mig för att sälja min Saphire 960, för fyra symaskiner plus en riktigt gammal Anker trampmaskin, är kanske ändå en för mycket.

For my foreign followers:

Today I have been in my studio from 9 in the morning to 7 in the evening. I have finished a new bag. I started to sew the top yesterday, and today I have lined the top with interfacing, and adding all the decorative stitches, sewing the interlining and finishing up the whole bag with bag handles. It takes some time to make my bags, since one of the more time consuming part is sewing the decorative stitches. But I Think that these stitches enhances the bags and purses I make. I have four Husqvarna Viking Sewing Machines, one Desinger SE (embroidery machine), one Saphire 960, one Saphire 965, and the latest newcomer, the Husqvarna Epic 960 Q. All of these Machines are fantastic to sew on. I have though, decided, that I will sell the Husqvarna Saphire 960. I realize that three sewing Machines are enough.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar