söndag 19 januari 2020

Sömnad 2020-01-17

Igår hade jag ju öppet i min syateljé, men det kom bara en kund, en dam, som bor i huset, och som hade besök av sin syster tittade förbi och kom in för att titta på alla nya tyger som jag fått hem. En av dem köpte min kattväska, "Little Miss Poppins Bag", så nu måste jag sy upp en ny Little Miss Poppins Bag, för att ha något att visa på Sy- och hantverksfestivalen, som hålls på Stockholmsmässan, Älvsjö, den 14 - 16 februari 2020. Det är så mycket som jag borde sy klart till den mässan, så jag kommer att ha fullt upp nu de kommande 4 veckorna. I och med att det inte kom enbart en kund igår, så hann jag sy klart två nya necessärer. När jag sytt på blixtlåset och skulle sy ihop dem i botten, så upptäckte jag att det hade gått lite väl fort, jag hade helt enkelt missat att sy dekorsömmar på necessärerna, men jag tyckte att de blev ganska bra ändå. Men visst, dekorsömmarna förhöjer utseendet, det kan man lätt konstatera. Det här innebär att jag nu bara ligger fyra necessärer back i förhållande till mitt nyårslöfte. Här i Uppsala, när man tittar ut genom fönstret, kan man konstatera att solen gör sina tappra försök att titta fram och att himlen är blå. Det här gör att man känner sig mycket gladare när man kan se solen, som ju under november och december var en ganska sällsynt upplevelse. Önskar alla mina vänner en skön och avkopplande söndag.

For my foreign followers:

Yesterday, I had my studio open, but since it is the Month of January, which here in Sweden is the month for the poor people, who have baught too many Christmas presents and a lot of other things in December 2019, I had only one customer, and she baught my Little Miss Poppins Bag with kittnes. This means that I have to make another Little Miss Poppins Bag to show ath the upcoming Sewing- and Crafts Fair, at the Stockholm International Fair, in February 14 to 16, 2020. Since there were so few customers yesterday, I managed to sew two new small purses. When I had installed the zipper, I discovered that I had forgotten to sew the decorative seams on the purses, but I thought that they turned out quite O.K. anyway. But to be honest, the decorative seams enhances the outcome of the finished purses a lot. But anyway, Now I am only 4 purses short in regard to my New Years Promise.
Wishing all my friends a lovley Sunday. Here in Uppsala, when I look out of the window, I can see that the SUN is shining and the skies are blue, and that makes me feeling a lot happier. The sun means a lot for your well beeing.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar