söndag 8 januari 2017

I väntan på ny tygleverans nästa vecka!

Går som vanligt i väntans tider. Har fått information om att det nästa vecka kommer hem 11 rullar av Quilters Linen, och där kommer det hem en hel del nya färger som jag inte haft tidigare. Sedan kommer jag även att få hem 7 rullar av en tygserie som heter Valley of the Kings 2. Totalt blir det 18 nya tygrullar som skall få plats i min lilla syateljé. Det här innebär ju att jag i slutet av januari, som jag skrivit tidigare, kommer att ha en stor inventeringsrea med massor av tyger som jag säljer ut till 98 kr per meter samt en hel del färdigtillklippta tygbitar som säljes för 35 kr st.

I väntan på att de här tygerna skall komma hem har jag dock inte varit helt overksam. Fick ju hem en del tyger i början av december och har tyvärr inte tidigare uppbringat någon kreativ tanke på hur jag skulle kunna visa vad som kan sys av dessa tyger, så det har fått bli några små "börsar" som mäter cirka 6 cm höjd och 7 cm bredd. Sedan har jag även sytt två små väskor av tyger som funnits sedan tidigare. Här kommer bilderna på dem.





 

For my foreign followers:
As you may have noticed I have not been very creative since the beginning of December 2016. Now for the new year 2017 I will try to make an effort to be a little more creative in my sewing studio again. For the next week I am awaiting a new shipment of 18 different fabrics, 11 of them from the series called Quilters Linen, where I will receive some new colours, not existing in my stash until now. Then there will be coming 7 different fabrics from the series called Valley of the Kings 2. Looking forward to receiving them and to have the time to make someting with these stunning designs. The picutes above are some small purses made from fabrics arriving November-December 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar