tisdag 7 augusti 2018

Öppet i syateljén den 11 augusti 2018

Som jag skrivit tidigare så kommer jag att ha öppet i syateljén den 11 augusti 2018, mellan kl. 10.00 - 14.00. Förra veckan kom det hem en del nya tyger, som jag tyvärr ännu inte hunnit ta hand om. De står så fint placerade mot toalettdörren i min  syateljé. Skall dock försöka hinna ta hand om dem innan lördagen den 11 augusti. Jag hälsar alla mina syvänner hjärtligt välkomna.

Har lyckats sy lite under helgen som varit samt igår och idag den 7 augusti. Har bland annat tagit mig i kragen och sytt en blus av ett tyg, som säkert har legat i en av mina tyglådor i mer än 40 år. Det vita tyget hade gulnat, så jag var tvungen att tvätta det först, och var ju inte helt säker på att jag skulle få bort det gulnade, men Vanish White gjorde susen.

Sedan har jag även lyckats sy två små necessärer av tyger som kommit hem tidigare. Måste ju ha lite att visa upp i samband med evenemanget i Lidköping den 31 augusti till 2 september, samt ytterligare ett evenemang som jag skall deltaga i, i samband med Kulturnatten i Uppsala den 8 september. Kommer att vara en av utställarna som deltar i Akademihotellets evenemang för hantverkare och konstnärer. Det evenemanget kommer att pågå mellan kl. 13.00 - 18.00. Välkomna.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar