måndag 20 augusti 2018

Quiltköping 31 augusti till 2 september 2018

Hej igen, alla syvänner. Nu är det bara cirka 1,5 veckor kvar innan vi packar släpkärran för att åka till Lidköping för deltagande i 2018 års Quiltköping den 31 augusti till 2 september 2018. Vi kommer att åka ner till Lidköping den 30 augusti för att hinna bygga upp vår monter, som har nummer 22, och är belägen i Parketten, Framnäsområdet. Inför det här evenemanget har jag fått hem en hel del nya tyger, och det är så roligt att försöka hinna sy upp något av alla de nyheter som har kommit hem, vilket naturligtvis inte kommer att lyckas. Jag lägger ut lite bilder på tygerna här nedan. I mitt förra inlägg lade jag upp bilder på de tyger som kom hem för cirka två veckor sedan.
I samband med Quiltköping kommer jag att ha mässerbjudande på blixtlås på metervara, 3 meter med 10 blixtlåslöpare för 85 kr. Sedan kommer jag att ha en hel del tygbitar 33 x 110 cm med 50 % rabatt och lite tillklippta tygbitar till 35 kr st, samt halvmetersbitar för 49 kr st, och tyger för 80 kr per meter. Sedan finns det ju som sagt en hel del nyheter som är spännande, och de är naturligtvis till ordinarie pris. Visar även bild på en liten necessär sydd av pianotyg. Den är sydd utan snedslåremsa runt om. Har försökt utveckla den tekniken, men mycket arbete återstår för att kunna göra en vettig beskrivning över hur jag gjort.


Jag har även fått förmånen att få ställa ut en del av mina sydda lapptäcksarbeten på Vänermuseet i samband med årets evenemang, vilket känns mycket hedrande, med tanke på övriga etablerade utställare och quiltkonstnärer.
Hoppas få se så många av mina syglada vänner under Quiltköpingshelgen.

Tyg från Benratex, det till höger är desginat av Paula Nadelstern.
Kaleidoskoptyg designat av Paula Nadelstern.


Tygbunt med 30-tals reproduktionstyger. Innehåller 6 reproduktionstyger och ett vitt tyg som accenttyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar