onsdag 24 juli 2019

Lite sömnad i sommarvärmen!

Idag har vi en fantastiskt fin  sommardag med 33 grader varmt i solen. För mig är det lite för varmt, så jag har i stället ägnat morgonen åt att sy klart några necessärer, där jag använt tre av de fina fjärilstygerna som kom hem förra veckan. Tänk vad det är roligt att sy de här s.k. "Dumpling-väskorna". Trots att jag sytt flera hundra sådana under årens lopp, är det i alla fall den här modellen som jag återkommer till, när jag vill att sömnaden skall gå ganska fort och att man kan få ett par stycken klara på en dag.

For my foreign followers:

Today we have fantastic summer weather and over 33 degress C in the sun. For me, I  Think it is a Little  bit too hot, so I spent the day in my studio and finished some Dumpling-purses, using some of the butterfly fabrics arriving last week. Though, I have made more than a couple of hundreds of these "Dumplings" I still Think it is a fantastic model if you want to make some of them and finishing in one day.

Below you will find the Pictures of the Three "Dumplings" I made yesterday and today. I also include a Picture of my Little helper. She loves to be around.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar