tisdag 9 juli 2019

Öppet i syateljén den 20 juli och den 27 juli 2019

Nu är det länge sedan jag skrivit något på min blog, och skam att medge att jag varit ganska oengagerad vad gäller min sömnad den senaste tiden. Har börjat sy en ny bordlöpare, och den hoppas jag blir klar den här veckan. Då kommer jag att lägga ut bild på den. Men för närvarande är det ingen idé att lägga  på bordsdukar på köksbordet. Vi har en ny hyresgäst, som nu bott hos oss sedan maj månad, Alexanders kattfröken. Hon älskar att vara på köksbordet, och det går inte att hindra henne från att hoppa upp på bordet. Hon har nämligen en rutin. Hon hoppar upp på köksbordet och jamar och vill ha kattgodis. Tyvärr gör hon det både på dagarna och på nätterna. På nätterna kommer hon först in och väcker mig för att sedan gå ut till köket och hoppa upp på köksbordet och uppmana mig att ge henne kattgodis. Det här kan inträffa både 2 och tre gånger varje natt, och ibland ger jag efter, och ibland försöker jag att inte ge efter. Men det får genast följdverkningar. Då kommer hon in och hoppar upp i sängen, ställer sig på min mage och trampar frenetiskt och spinner på högsta volym, så då går det i alla fall inte att somna om. Jag får väl skylla mig själv, det är ju jag som börjat med den här idiotin att ge henne kattgodis allt för ofta. Och man skall inte tro att katter är dumma, de lär sig snabbt vad som behöver göras för att få uppmärksamhet.

Det var väl egentligen inte det här jag skulle skriva om.
Jag skulle ju informera om att jag planerar att ha öppet i syateljén både den 20 juli och den 27 juli, 2019, mellan kl. 10.00 - 14.00, och att jag fortsätter med SOMMAR-REA på en hel del tyger. Tygerna med guldtryck kostar 100 kr per meter och tygerna utan guldtryck kostar 80 kr per meter. Det här gäller de tyger som jag plockat fram och lagt fram på mitt bord.
Hoppas att någon har sylust och behöver komplettera med lite tyger.
Välkomna den 20 och 27 juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar