tisdag 3 september 2019

Har även sytt en liten kattavla

I mitt förra inlägg glömde jag bilden på en liten kattavla, som jag sytt. Den har jag gett bort i present till en liten pojke, som nyligen flyttade in i en lägenhet i samma trappuppgång som jag bor i. Jag har tänkt att jag skulle sy upp några till sådana här små kattavlor och donera till Uppsala katthem "Samvetet". De kan kanske sälja dem till förmån för de hemlösa katter som de tar hand om. Jag tycker de gör ett fantastiskt jobb, och har nu under sommaren, när jag har haft hand om sonens lilla kattfröken, varit till Uppsala katthem, med ett par ICA-kassar med kattmat, som sonens lilla kattfröken inte behagade äta. Jag har provat med allt möjligt, men det är ganska mycket som den här lilla fröken ratar. Jag vet i alla fall att den kattmaten säkert kommer till användning och att de katter som finns i katthemmet, kanske inte är lika kräsna som fröken Saga.

For my foreign followers:

I have made a small "painting" with these fabrics. I have an idea that I will make some more, and donate them to a cat shelter, where stray cats are taken care of, and where they are trying to get these cats adopted. I think the shelter is making a fantastic job, and I hope they will be able to sell these small cat paintings and that this will help with some of the costs for taking care of all the stray cats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar