torsdag 5 september 2019

Har haft förmånen av att utnyttja sjukvården i två dagar!!

Nu har jag fått komma hem från Akademiska sjukhuset, efter att ha blivit omhändertagen under två dagar. Jag vill bara säga att jag är oerhört tacksam över att bo i ett land som Sverige, där vi alla har rätt till sjukvård och kan få den när vi behöver. Det visade sig att jag säkerligen haft en gallsten som satt sig på tvären och förorsakat min vackra gula "solbränna" och lite andra konstiga symptom som förhöjda levervärden. Blev inlagd för observation för att se att leverproverna började normalisera sig så sakteliga.

Det har klagats väldigt mycket på Akutmottagningen på Akademiska sjukhuset, men jag kan bara säga att jag är så oerhört tacksam för omhändertagandet, som gick mycket snabbt, och att all den personal som jag hade kontakt med inne på akutmottagningen var oerhört vänliga, förstående och kunniga. De tog sig tid och ändå så hade de fullt upp hela tiden. Sedan blev jag inlagd på avdelning 35 C för observation, för att man ville kontrollera att mina levervärden var på väg att normaliseras. Samma trevliga bemötande av alla personalkategorier. Jag kan bara säga att vi, i Sverige, kan känna oss lyckligt lottade, som har och kan få den professionella sjukvården, när vi behöver. Ett stort och varmt TACK från mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar