tisdag 17 september 2019

Öppet i syateljén den 28 september 2019

God morgon,
Nu har jag kommit hem från en underbar vistelse i Colmar och S.t Marie aux Mines i Alsace, Frankrike. Det var en trevlig och mycket avkopplande resa med god mat, många och långa promenader, samt det viktigaste, har sett mycket fina tyger och fantastiska lapptäcken, och fått med mig mycket inspiration hem.

Lördagen den 28 september planerar jag att ha öppet i min lilla syateljé, eftersom det redan är den sista lördagen i september månad 2019. Förstår fortfarande inte varför tiden rinner iväg så fort. Försöker ju varva ner och ställa om till ett lite lugnare tempo i vardagen, och det har jag ju också lyckats med, men tiden verkar i alla fall eskalera i svindlande fart.

For my foreign followers:

I have now returned home, from some very lovely days in Colmar and S.t Marie aux Mines, in Alsace, France. I have been participating in the 25th Anniversary of the "Carrefour Europeen du Patchwork. I have seen a lot of beautiful fabrics and a lot of fantastic and beautiful quilts and am now eager to put some of this inspiration into new projects.

I will have my studio open again on September 28, 2019, which is the last Saturday of  the Months of September. I still do not understand why time flies so fast, and am still trying to learn to slow down a little in my life, which I think I have been able to do, but time flies still too fast, and I cannot understand why. Can anyone explain this phenomenon to me?

Looking forward to seeing you on September 28, 2019 in my studio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar