söndag 7 juni 2020

Går i väntans tider på tillökning i familjen!

Den 9 juli 2020 är väntans tid över. Då kommer vår nya familjemedlem hem, lilla Oskar, 12 veckor gammal och en fin blandning mellan Ragdoll, Norsk skogskatt, och Neva Masquerade. Mamman till lilla Oskar är Ragdoll och Norsk skogskatt och är fint orangeröd, pappan är en renrasig Neva Masquerade. Totalt fick Oskars mamma fyra små, helt underbara dunbollar. Jag är så glad att jag tagit det här steget för att prova att ha katt i hemmet igen. Har ju inte haft katt sedan jag var i 20-årsåldern, förutom åren 2017, 2018 och 2019, då vi hade hand om sonens kattfröken, Saga, cirka 6  månader om året, då sonen arbetade på Gripsholms slott, och där slottet tillhandahöll tjänstebostad. När jag var i 20-årsåldern blev jag pälsdjursallergisk och framför allt mot hund, men jag reagerade även på den siames som mina föräldrar hade då. Flera år senare fick min mamma en liten kattunge som var en blandning av helig Birma och "huskatt" och när vi tog hand om Findus, när min mor var bortrest ett par veckor om året, så gick det alldeles utmärkt, och även när jag under de tre senaste årens somrar tog hand om sonens kattfröken cirka 6 månader om året. Så nu är jag beredd att försöka med en egen liten katt igen. Har nu startat med storstädning av hela lägenheten, så att lilla Oskar kan känna sig hemma och välkommen.

For my foreign followers:

On July 9, 2020, I no longer have to wait for my new family member to arrive, a little kitten, 12 weeks old, who will be named "Oskar", will arrive. He is a mix between Ragdoll and Norwegian Forest Cat (mother) and a Neva Masquerade (father). I am so excited and happy and looking so much forward to having our new family member in our home. Have started to clean the flat from floor to top, so that the new little member will feel all right when he arrives.

Wishin all my friends a fantastic Sunday.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar