lördag 27 juni 2020

Oskar börjar känna sig lite hemma!

Här kommer ytterligare ett litet foto på på Oskar. Redan på dag två har han intagit högsätet på klätterställningen som vi köpt till honom. Han är väldigt snäll på kvällen, men på natten har det kommit fram en liten blodtörstig kissekatt. Natten mellan den 26 och 27 juni 2020, fick han plötsligt för sig att mina ben var någon slags köttbit som han ville förtära, och jag har nu flera små märken efter de sylvassa tänderna som små kattungar har. Naturligtvis försökte jag visa att det inte är O.K. att bita den hand som föder en, men vet inte om jag lyckats med det. Måste i vilket fall som helst hålla koll på att han inte utvecklar det här bitbeteendet. Sedan är han tyvärr lite ledsen till och från, när han sitter och jamar och letar efter sina kattkompisar. Det är ju en svår omställning att komma från ett hem med 5 vuxna katter och ytterligare 6 kattungar, som han kunnat busa med hela dagarna. Men jag hoppas och tror att han kommer att vänja sig snart. Han har i alla fall på kvällarna kommit och krupit upp i mitt knä alldeles självmant. Önskar alla mina vänner en fin och avkopplande söndag, och att nästa vecka inte kommer att vara så varm längre. Både jag och Oskar mår inte bra av värmen, och jag har försökt kyla av oss med kylklampar  inlindade i en frottéhandduk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar