lördag 19 augusti 2023

Öppet i syateljén den 26 augusti 2023

 Tänk vad tiden rinner iväg. Nu är det veckoslut igen och jag planerar som vanligt att ha öppet i min lilla syateljé, Christlmodeller, Höganäsgatan 1A, Uppsala, lördagen den 26 augusti 2023 mellan kl. 10.00 - 14.00.

Under den gångna veckan har jag lyckats sy klart ett par små necessärer/väskor, och här kommer bild på dem längre ner i dokumentet. Sedan arbetar jag vidare på mitt blivande dubbelsängstäcke sytt med enbart William Morristyger. Har ju tidigare räknat ut att jag behöver sy 208 quiltblock, men när jag nu räknat en gång till, så visar det sig att jag behöver sy 220, så det är bara att fortsätta ett bra tag till. Har nu lyckats sy klart 135 block, så det är ju bara 85 kvar. Min vän June, som äger Quiltstugan i Heby, har fått hem ytterligare några William Morristyger som jag inte har, och jag har betställt 1 meter av varje av de tre nya som kommit nu. Behöver ju lite variation på blocken i mitt täcke. Skall bli spännande att se om jag verkligen får ihop alla blocken till ett tilltalande färdigt projekt. Det kanske bara blir pannkaka av allt. Men tiden får utvisa vad det blir.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar