måndag 28 augusti 2023

Öppet i Syateljén Lördagen den 2 September 2023

 Idag, Måndagen den 28 augusti 2023 sitter jag och undrar vart Augusti månad tagit vägen. Nu är det bara några få dagar kvar på augusti månad som ju anses vara den sista sommarmånaden, och September är början på hösten. Till tröts kan väl sägas att har vi tur, så kan September vara en fantastisk förlängning på sommaren. Jag påminner även mig själv om att jag måste börja planera  för två evenemang, som snart är på tur.

Lördagen den 9 september 2023 är det Kulturnatten här i Uppsala. Då har jag även i år fått en inbjudan från Akademihotellet i Uppsala, att vara en av deras utställande "konstnärer", så jag har med glädje tackat ja till den här inbjudan för att deltaga. Det innebär att jag kommer att finnas där från kl. 13.00 - 18.00 med min lilla verksamhet, där jag ställer ut  lite av vad jag sytt under året som gått hittills. Jag hoppas att evenemanget skall bli lika välbesökt som tidigare år, för det är så trevligt.

Sedan gäller det att börja planera inför den kommande Sy- och hantverksfestivalen på Stockholmsmässan i Älvsjö, den 27 - 29 oktober 2023. Det är ju en av årets två stora mässarrangemang i Stockholm som vänder sig till alla dem som är intresserade av olika typer av hantverk, såsom sömnad, stickning, virkning, och även quilt- och väsksömnad. Jag hoppas få träffa många av mina syvänner där.

Har ju i lite drygt en veckas tid haft besvär av "ryggskott" med en hel del värk nere i ländryggen och där värken även strålat ner i vänster ben. Antar att det är Ischiasnerven som ligger i kläm. Nu efter lite drygt en vecka så håller värken i ländryggen på att ge med sig, men har fortfarande lite känningar av att mitt vänstra ben inte vill bete sig som det brukar göra. Men det går väl över det också. 

Har ändå varit nere i Syateljén och försökt sy lite. Håller ju på att sy ett dubbelsängstäcke i William Morristyger, och har förberett ytterligare 12 quiltblock i ett av de William Morristyg som jag hade i min samling. Tyvärr har jag lyckats förlägga en liten påse med tillklippta bitar av just det tyget,  och trots idogt letande har jag ännu inte lyckats hitta påsen. Den försvann på något säkert ställe när jag i lördags försökte städa lite i syateljén, eftersom det skulle komma lite kunder. Man måste ju städa, men ibland känns det som om städningen också ställer till oönskade problem, för efter att man har städat hittar man ingenting.

Har även under veckoslutet lyckats sy ytterligare två små necessärer för att visa upp lite nya tyger som finns i syateljén för närvarande. 

På lördag den 2 september 2023 så har jag som vanligt öppet i syateljén mellan kl. 10.00 - 14.00. Välkomna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar