fredag 22 september 2023

Öppet i syateljén Lördagen den 23 September 2023

 God förmiddag alla mina vänner! Nu går jag i väntans tider igen och det kommer hem lite nya tyger. Tror inte att de hinner komma idag den 22 september 2023, men förmodligen på måndag den 25 september. Det kommer hem ett underbart rosentyg från Timeless Treasures Fabrics, och en hel del Tilda-tyger ur serien Hibernation. Där jag har tagit hem tre tyger på metervara som har blomstermotiv och fyra olika Fat Quater buntart ur samma serie. Tygerna är i underbara höstfärger och kan användas till både stora och mindre quiltar eller olika väskor. Hoppas få se så många av mina syvänner på lördag. Det är ju sista lördagen i September månad, och nästa gång när jag har öppet så är vi inne i den första riktiga höstmånaden, Oktober, som om det vill sig illa även kan vara början på en lång vinterperiod. Vad är då bättre än att kunna ägna sig åt en kreativ höst och vinter. Det finns alltid en hel del roliga projekt att starta och färdigställa. Själv håller jag ju på med att sy färdigt mitt stora dubbelsängstäcke i William Morris tyger, och det är en utmaning. Jag har ju sytt 220 block av 13 olika William Morris tyger, som jag hade hoppats kunna sammanfoga till et stort dubbelsängstäcke och som kunde få ett tilltalande utseende i färdigt skick. Redan nu har jag upptäckt att jag är tvungen att ta bort 16 block av de 220 sydda, som tyvärr inte passar in i det blivande täcket. Det här innebär ju att jag måste välja ytterligare något William Morris tyg, och vad passar då bättre än att besöka min vän Maria Bussler, som nästa vecka kommer att ha öppet i sin syateljé. Få se om jag kan övertala maken till att göra ett besök hos henne. Det kanske går, men inte säkert. Önskar alla mina syvänner en underbar kreativ och trevlig kommande helg.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar