fredag 29 september 2023

Öppet i Syateljén lördagen den 30 september 2023

 I mitt förra inlägg här på min blog, så var jag ute och cyklade. Jag påstod att lördagen den 23 september skulle vara den sista lördagen i september månad, 2023. Det var ju helt galet, för sista lördagen i september är ju faktiskt lördagen den 30 september. I vilket fall som helst, så kommer jag nu att ha öppet i min syateljé den 30 september mellan kl. 10.00 - 14.00. 

Det har inte hänt så mycket under veckan som varit, inga nya tyger har kommit hem och när det gäller mitt sömmande, så har det inte hänt så mycket på den fronten heller. Jag har visserligen kompletterat mitt stora sömnadsprojekt, ett dubbelsängstäcke på 250 x 270 cm, med att sy ytterligare 16 block av William Morristyger, utöver de redan sydda 220 blocken. Jag kommer säkerligen att få komplettera med ytterligare block i det här projektet, för nu när jag lägger ihop alla hopsydda block, så upptäcker jag att vissa av de sydda blocken inte passar in. Men så kan det vara, det man från början tänkt skulle passa så bra, kan ibland sticka ut för mycket i förhållande till övriga befintliga block, och då blir det inte som man tänkt sig. Jag kämpar på med det här projektet, men kommer inte att hinna sy klart det till den kommande Sy- och hantverksfestivalen på Stockholmsmässan i Älvsjö, den 27 - 29 oktober 2023. Så det kommer under de veckor som är nu fram till den 26 oktober, då vi skall åka till Stockholmsmässan för att bygga vår monter, ändå att finnas så mycket som måste förberedas inför den kommande mässan.

Jag kommer att lägga upp bild på mitt dubbelsängstäcke lite längre framöver när jag lyckats sy ihop lite fler block.

Vill bara önska alla mina vänner en fin och avkopplande helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar