söndag 3 september 2023

Kulturnatten i Uppsala 9 september 2023

 Lördagen den 9 september 2023 är det Kulturnatten i Uppsala. Jag har även i år fått en inbjudan från Akademihotellet, Uppsala, att deltaga som en av utställarna där. Det är alltid lika roligt och givande att få visa upp sig och det lilla hantverket som jag bedriver i min Syateljé, Christlmodeller, Uppsala. 

Det här innebär att jag inte kommer att ha öppet i ateljén nu på lördagen den 9 september, utan jag kommer att finnas på Akademihotellet för att visa upp lite av vad jag sytt och stickat under året som varit. Här nedan kommer information om vilka utställare och aktiviteter som kommer att finnas på Akademihotellet. Hoppas få se så många av mina syvänner och andra vänner där på lördag.

Nu börjar vi närma oss lördag 9 september tillika datumet för Kulturnatten 2023.

Vi har 12 utställare och ett gästspel i baren hos oss på Akademihotellet under dagen och kvällen.
Ni utställare har följande placeringar:

Nya konferenslokal Prefekten:

  *   Anita Holmqvist
  *   Diane Perron
  *   Birgitta Holmgren
  *   Christl Richter Frohm
  *   Sonja Ernst Forsgren
  *   Marie Wenngren

Konferenslokal Studenten:

  *   Lena Säterberg

Konferenslokal Doktoranden:

  *   Olle Moëll
  *   Charlotte Hansson


Författarhörna i Lobbyn:

  *   Christina Johansson
  *   Ulrika Amador
  *   Sara Engström

Bar & kafé i nya matsalen:

  *   Försäljning av fika samt en lättare barmeny. Baren är numera även öppen för allmänheten.
  *   Gästspel i baren av Fredrik Eriksson med ekologiska och biodynamiska viner från Loxarel, Spanien

Så här är vi presenterade på Kulturnattenuppsala.se:

Hantverk, konst, bar & kafé
Tid: 13:00 - 18:00
Webbplatslänk: https://www.akademihotellet.se<https://www.akademihotellet.se/>
Plats: Akademihotellet
Adress: Akademihotellet, Övre Slottsgatan 5  Visa på karta<https://maps.google.com/?q=Akademihotellet,%20%C3%96vre%20Slottsgatan%205>

Välkommen till Akademihotellets Hantverksmarknad med konstutställning och författarhörna, bar och kafé kl. 13:00-18:00. Gästspel i nya hotellbaren av Loxarel. Baren är öppen till kl. 21:00. Övre Slottsgatan 5. Även ingång från gården.

Länk till Kulturnatttens hemsida<https://kulturnattenuppsala.se/>:
Länk till vårt program på vår hemsida<https://akademihotellet.se/sv/kulturnatten-uppsala-9-sep-2023/>:

Lite nya tyger fick jag hem måndagen den 28 augusti och jag har endast lyckats sy en liten necessär med ett av tygerna. Här kommer bild!

Northcott Fabrics "Magnolia"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar